فروشگاه محصولات دانلودی
دسته بندی محصولات
آخرین محصولات فروشگاه
محبوبترین محصولات

اطلاعیه فروشگاه

کلیه محصولات پس از پرداخت هزینه قابل دانلود بوده و در صورت مشاهده هر گونه مشکلی لطفا از طریق ارتباط با ما ، اطلاع دهید

کاربینی آسانسور برج میلاد

کاربینی آسانسور برج میلاد

کاربینی آسانسور برج میلاد

برجهای بلند در دنیا از این جهت اهمیت زیادی دارند که برای چندین منظور مورد استفاده قرار می گیرند، از طرفی برای انجام یک طرح بزرگ چند منظوره به طور یقین باید توان فنی و مهندسی در زمینه های مختلف در کشور موجود باشد. وقتی کشوری فناوری موشکی دارد یعنی مهندسی های مکانیک، هوا و فضا، شیمی، متالوژی، کامپیوتر، برق و مخابرات پیشرفته ای دارد و مهمتر اینکه میتواند این فناوری ها را در کنار هم قرار دهد و محصول نهایی را تولید کند. دانش و فناوری ساخت برجهای بلند نیز اینگونه است.
برای ساختن یک برج، باید توان مهندسی عمران و سازه، مهندسی معماری،‌ مهندسی مکانیک، برق، مخابرات و همچنین قدرت تولید و کنترل ساخت قطعات، تاسیسات و … وجود داشته باشد و البته شرایطی که این فناوری ها بتواند کنار هم کارکنند که مدیریت مهندسی اجرایی و پروژه می باشد.
ایده ساختن یک برج مخابراتی تلویزیونی در تهران حدود  سال۱۳۶۹۹ مطرح شد، سپس مطالعات دقیق برای برسی امکان و چگونگی ساخت آن انجام شد و در نهایت این طرح در سال ۱۳۷۵رسماً شروع به کار کرد طرح مزبور به طور کلی تشکیل شده است از برج و ساختمان راس آن، مرکز جشنواره ها و همایش های بین الملل، مجموعه تجارت جهانی، هتل پنج ستاره و پارک آی تی.

 


این برج چند منظوره با هدف ساختن سازه‏ای به یاد ماندنی و به عنوان نمادی برای شهر تهران و به منظور رفع نیازهای مخابراتی و تلویزیونی تهران ساخته شده است .        
این برج با ۴۳۵ متر ارتفاع پس از برج سی ان تورنتو کانادا با ۵۵۳.۳۳ متر ارتفاع، برج مسکو با ۵۳۳.۳ متر ارتفاع و برج شانگهای چین با ۵۰۰ متر ارتفاع در مکان ششم برج‌های مخابراتی جهان قرار دارد.

 

 این برج از۵ قسمت اصلی شامل: شالوده، ساختمان پای برج (لابی)،‌ بدنه اصلی برج، سازه راس و دکل تشکیل شده است. ساختمان راس آن یکی از بزرگ‌ترین ساختمان‌های راس در برج‌های مخابراتی دنیاست.


از میان طرح‌های متعدد پیشنهادی برای معماری برج، سرانجام طرحی برگزیده شد که با معماری ایرانی و اسلامی همخوانی بیشتری داشته باشد و بتواند پیروزی میان سنت‌های دیرین و فناوری نوین معماری ایجاد کرده و تمدن اصیل ایرانی - اسلامی را به جهانیان عرضه دارد.


دقت کار فنی در ساختمان برج به قدری است که همه قطعات برای خودشان شناسنامه ای دارند که تمامی مشخصات قطعه شامل اینکه ماده اولیه قطعه چه بوده، از کجا تهیه شده، قطعه کجا تولید شده و چه کسی مسؤل کنترل و بازرسی آن بوده است. برای کارهایی مثل جوش دادن قطعات هم این فرایند طراحی شده است، به طوری که معلوم است یک جوش در چه زمان انجام شده و چه کسی جوشکار آن بوده و چه کسانی کنترل و تایید کرده اند.

در سال ۱۳۷۱ از سوی دستگاههای اجرایی پیشنهاد احداث سازه ای نمادین به عنوان سمبل شهر تهران در قالب برج و تالار شهر در شهرداری تهران مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت. در پایان سال۷۲ گزارش مطالعات شناخت مرحله اول ۱۷ نقطه از شهر تهران را به عنوان مکان هایی که می تواند هدف مورد نظر را برآورده سازد، تعیین کرد . چهار منطقه شامل تپه های عباس آباد، لویزان، یوسف آباد و کوی نصر به عنوان گزینه های برتر برج با کاربری غالب مخابراتی - تلویزیونی پیشنهاد شد.


با توجه به معیارهای فنی و اقتصادی و نیز موقعیت خاص تپه های کوی نصر در جنوب بزرگراه شهید همت این مکان به عنوان بهترین گزینه برتر برگزیده شد. سپس دستور نقشه برداری و مطالعات مکانیکی خاک داده شد و در سال ۱۳۷۳ مطالعات ژئوتکنیک و زمین شناسی انجام گرفت . این مکان در مجاورت پارکهای بزرگ پردیسان و نصر قرار گرفته و در حد فاصل بزرگراههای شهید همت، شیخ فضل ا... نوری و شهید چمران و رسالت واقع شده است . سپس با بررسی کاستی های شهر تهران احداث هتل پنج ستاره و مرکز همایش های بین الملل مورد توجه قرار گرفت. در تحقیقات صورت گرفته توسط کارشناسان، کمبود فضاهای گر دهمایی در شهر بزرگ تهران از نارسایی های شهری و در دیدگاهی وسیع تر از جمله نیازهای ملی شمرده شد. با توجه به گسترده شدن حوزه خدمات مجموعه تالار و برج و در جهت اجرایی نمودن طرحهای یاد شده شرکت یادمان سازه ر اهبری طرح عظیم مرکز ارتباطات بین المللی تهران را به عهده گرفت. 
پس از تکمیل مطالعات فاز اول، مطالعات مرحله دوم برج مخابراتی – تلویزیونی شروع و به موازات آن عملیات اجرایی قسمتهایی از آن آغاز شد.  همزمان با شروع مطالعات مرحله دوم و اجرایی شدن عملیات ساخت برج مخابراتی- تلویزیونی میلاد فکر ایجاد یک مرکز که بتواند از کاربری های متنوع این مجموعه استفاده کند و نیز با رفع کاستی ها بر جاذبه اقتصادی آن بیفزاید، مدیریت را برآن داشت تا به لحاظ سابقه نیاز شهر تهران، موضوع ایجاد مرکز تجارت بین الملل را نیز در مجموعه بررسی نماید . تفکر تاسیس چنین مرکزی با هدف ارتقاء حوزه تجا رت صنعتی و تجارت الکترونیک و کمک به توسعه صادرات غیرنفتی و بالاخره هم افزایی کارآیی هر یک از اجزای مرکز ارتباطات بین الملل شکل گرفت . از این رو برج میلاد تهران به عنوان مرکز ارتباطات مخابراتی - تلویزیونی، مرکز همایشها و جشنواره های بین المللی و هتل پنج ستاره به عنوان مرکز ارتباطات فرهنگی، 


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 3,500 تومان
(شامل 30% تخفیف)
مبلغ بدون تخفیف: 5,000 تومان
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
eed_882729_6681.zip389.2k





پرفروش ترین محصولات